h Dolar 31,2026 % 0.17
h Euro 33,8507 % 0.17
h Sterlin 39,5332 % 0.07
h Altın (Gr) 2.039,61 %0,34
h BIST100 9.062,36 %-1,28
a
  • Vakit
  • Ekonomi
  • Akbank, üretken yapay zeka teknolojilerine dair yeni bir çözüm sunuyor

Akbank, üretken yapay zeka teknolojilerine dair yeni bir çözüm sunuyor

Akbank, üretken yapay zeka teknolojileriyle geliştirdiği akıllı yardım asistanıyla müşteri ve çalışan deneyimini mükemmelleştiriyor. Akıllı yardım asistanı, banka çalışanlarına müşteri taleplerini çözmede yardımcı olurken, çalışan destek ihtiyaçlarını da karşılayabiliyor. Üretken yapay zeka destekli sohbet botu teknolojisine sahip olan asistan, 10.000'den fazla bankacılık dokümanındaki bilgileri kullanarak karmaşık sorulara nokta atışı yanıt verebiliyor. Akbank, Microsoft ile üretken yapay zeka alanında yaptığı iş birliğiyle bu inovasyonu gerçekleştirmiş oldu. Bu teknoloji, müşteri deneyimini iyileştirme ve operasyonel verimlilik gibi alanlarda önemli avantajlar sağlıyor.

Akbank, üretken yapay zeka teknolojilerini kullanarak öncü çözümler sunuyor. Azure OpenAI servis altyapısı ile geliştirdiği akıllı yardım asistanı, bankacılığın yardımcı pilotu olarak adlandırılıyor ve müşteri ve çalışan deneyimini iyileştirme amacıyla devrim niteliğinde bir hizmet sunuyor.

Akbank, üretken yapay zeka teknolojileri alanında faaliyet gösteren bir çözüme daha imza attı. Sadece dört ay içinde geliştirilen ve bankacılığın yardımcı pilotu olarak görev yapan akıllı yardım asistanı sayesinde saha ve genel müdürlük çalışanları, müşteri taleplerini daha hızlı ve kolay bir şekilde çözüme kavuşturabilirken, aynı zamanda kendi destek ihtiyaçları için de etkili bir şekilde yardım alabiliyorlar. Bu asistan, üretken yapay zeka destekli sohbet botu (chatbot) teknolojisiyle donatılmış olup, bankacılık sektöründeki 10.000’den fazla dokümandaki detaylı bilgileri bir araya getirerek çalışanların günlük konuşma dilindeki karmaşık sorularına bile kesin cevaplar sunabilmektedir. Bu asistan, sorulan her 10 sorunun en az 9’unu doğru bir şekilde cevaplayabildiği gibi, öğrenme algoritması sayesinde bu oran sürekli olarak iyileştirilmektedir.

Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay, “Akbank olarak, bankacılık sektörünün geleceğini belirleme misyonunu üstleniyoruz ve bu doğrultuda güncel teknolojilerle fark yaratan yeni nesil çözümler geliştiriyoruz. İleri teknoloji çözümlerini sektörümüze kazandırmak amacıyla lider küresel teknoloji şirketleriyle stratejik iş birlikleri kuruyoruz. Kısa bir sürede hayata geçirdiğimiz ve bankacılığın yardımcı pilotu olarak görev yapan akıllı yardım asistanı, Microsoft ile uzun vadeli ve yoğun bir iş birliği sonucunda ortaya çıkmıştır. Azure OpenAI servisiyle entegre sohbet botu ve akıllı yardım asistanı, bankacılık sektöründeki 10.000’den fazla dokümandaki detaylı bilgileri öğrenerek bir araya getirebilmekte ve çalışanlarımızın doğal konuşma diliyle ilettiği karmaşık sorulara hızlı ve doğru yanıtlar sunabilmektedir. Müşteri deneyimini geliştirme, operasyonel verimlilik, iş zekası ve inovasyon konularında önemli avantajlar sağlarken aynı zamanda sektöre de örnek oluşturuyoruz. Microsoft ile gerçekleştirdiğimiz özel bir iş birliği sayesinde binlerce çalışanımıza yardımcı pilotluk yapan akıllı asistanımız hızlı ve sürekli hizmet sunabilmektedir. Bu sayede dünyadaki önde gelen kurumlardan biri olarak Azure OpenAI PTU özelliğini kullanmaktayız. Gelecekte farklı üretken yapay zeka çözümlerimizi çalışanlarımız ve müşterilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz” dedi.

Akbank’ın üretken yapay zeka alanındaki öncü adımları, bankacılık sektöründe inovasyonla fark yaratma kararlılığını yansıtmaktadır.

EasyCep, 2023 yılında yaklaşık 200 bin elektronik cihazı yeniledi

Sıradaki haber:

EasyCep, 2023 yılında yaklaşık 200 bin elektronik cihazı yeniledi

Çerezleri, yalnızca veri politikamızdaki hedeflere uygun ve mevzuata uygun bir şekilde kullanmaktayız. Daha fazla bilgi için lütfen veri politikamızı inceleyiniz.