h Dolar 31,0708 % 0.17
h Euro 33,6790 % 0.17
h Sterlin 39,4560 % 0.03
h Altın (Gr) 2.032,04 %0,76
h BIST100 7.962,34 %3,14
a
  • Vakit
  • Eğitim
  • Miran: “Yasal düzenlemeler için ara tatil döneminin fırsat olarak kullanılması gerekiyor”

Miran: “Yasal düzenlemeler için ara tatil döneminin fırsat olarak kullanılması gerekiyor”

Memur Sen Antalya Temsilcisi ve Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Eyüp Bülent Miran, ara tatil döneminde yasal düzenlemelerin hayata geçirilmesi çağrısında bulundu. Ara tatil döneminin, eksiklerin tamamlanması ve yeni planlamaların yapılması için bir fırsat olduğunu belirten Miran, öğretmenlik meslek kanununun yeniden ele alınması, öğretmen açığının tamamen kapatılması ve fırsat eşitliği sağlanması gibi konuların önemine vurgu yaptı. Ayrıca, yer değişikliği sisteminin düzenlenmesi ve kariyer basamakları ile ilgili düzenlemelerin yapılması gerektiğini söyledi.

Ara tatil döneminde yasal düzenlemelerin hayata geçirilmesi çağrısında bulunan Memur Sen Antalya Temsilcisi ve Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Eyüp Bülent Miran, “Bu ara tatil dönemi; ‘neleri eksik bıraktık, nasıl tamamlarız’ diyerek değerlendirilmelidir” dedi.

Ara tatil dönemi bir fırsat
Memur Sen Antalya Temsilcisi ve Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Eyüp Bülent Miran, okulların ara tatile girmesiyle birlikte sorunların ele alınması, takibi ve çözüme kavuşturulması gibi adımların atılmasını beklediklerini söyledi. Miran, “Bu ara tatil dönemi; ‘neleri eksik bıraktık, nasıl tamamlarız’ diyerek muhasebe yapılacak bir fırsattır. Bu fırsat, eğitim yöneticileri, siyasiler, veliler ve tüm öğrenciler tarafından değerlendirilmelidir. Herkesin yetki ve sorumluluk alanında bulunan eksikleri tamamlaması, yapılacak işleri ve yenilikleri planlaması için bu ara dönemi bir fırsat olarak görmesi gerekmektedir” şeklinde konuştu.

Eğitime milli bir ruh kazandırılması adına öncelikle köklü bir müfredat değişikliğinin hayata geçirilmesi gerektiğinin altını çizen Miran, ders çizelgelerindeki değişiklikle seçmeli dinî derslerin dört yıllık dönemde en az bir kez seçilmesinin sağlanması, öğrencilerin okula devam takibinin yapılması, sınıfta kalmanın işlerlik kazanması, velilerin okula randevu ile girmesi, cep telefonu düzenlemesi gibi adımlarla eğitime ciddiyet getirilmesi gerektiğini vurguladı. Miran, ayrıca öğretmenlerin işinin kolaylaştırılması, öğretmenler odası buluşmaları ile öğretmene değer verilmesi, taleplerin ilk aşamada alınması, takibi ve çözüme kavuşturulması gibi adımların da önemli olduğunu belirtti.

Meslek kanunu yeniden ele alınmalı
Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun mülakat ve atama hususunda eksiklikler içerdiğini dile getiren Başkan Miran, “7354 sayılı Öğretmenlik Meslek Kanunu yeniden ele alınmalı; bu çerçevede, öğretmen kadrosuna yapılacak atamalarda sadece Kamu Personeli Seçme Sınavı puan üstünlüğünün esas alınması ilkesi benimsenmeli, mülakat kaldırılmalıdır. Meslek kanunu, ‘meslek kanunu’ olarak nitelendirilmeyi hak edecek bir içeriğe kavuşturulmalıdır. İstihdamda zorluk çekilen bölgelerde görev yapan eğitim çalışanlarına ilave tazminat ödenmelidir. İstihdamda zorluk çekilen bölgelerde cebrî değil, cezbedici yöntemler uygulanmalı; sağlık hizmetleri sınıfı ile teknik hizmetler sınıfında yapıldığı gibi ilave tazminat ödenmelidir” ifadelerini kullandı.

Öğretmen açığı tamamen kapatılmalı
Eğitimde fırsat eşitliği noktasında atılması gereken adımlara da değinen Miran, eğitimde fırsat ve imkân eşitliği sağlanması, öğretmen açığını kapatmaya yönelik nitelikli politikaların hayata geçirilmesi, okul ve bölgeler arasındaki nitelik farkının giderilerek, öğretmen açığının tamamen kapatılması gerektiğini vurguladı. Miran, “Sözleşmeli öğretmenlikten kadroya geçenlere dört yılı beklemeden kadroya geçiş tarihi itibarıyla yer değişikliği hakkı tanınmalı, aynı eğitim kurumunda üç hizmet yılını tamamlayan tüm öğretmenlere isteğe bağlı yer değişikliği imkânı sağlanmalıdır. Hukuki olmadığı gibi çalışma ilişkileri açısından da kabul edilemez olan sözleşmeli öğretmenlik uygulaması sona erdirilmeli, atamalar kadrolu yapılmalıdır” dedi.

Kalıcı yer değişikliği sistemi kurulmalı
Başkan Eyüp Bülent Miran atama ve kariyer basamakları hususunda da düzenlemeye ihtiyaç duyulduğunu belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: “Öğretmenlerin yer değişikliği taleplerinin tamamının gerçekleştirilmesini sağlamak adına yer değiştirme takvimi Temmuz ayında il içinde görev yapan öğretmenlerden başlamalı ve il içinde sıra uygulamasına geri dönülmelidir. Uzun yıllar Millî Eğitim Bakanlığı tarafından başarıyla uygulanan il içi sıraya bağlı yer değiştirme uygulamasının tekrar hayata geçirilmesi için gerekli altyapı mevcuttur. Sıra tayinini de içeren adil ve kalıcı bir yer değişikliği sistemi kurulmalıdır. Kariyer basamakları sürecinde Anayasa Mahkemesi kararının oluşturduğu belirsizlik giderilmeli; yazılı sınav şartı kaldırılmalı, hizmet yılı esas alınmalıdır. Aday öğretmenlik ve kariyer basamakları sürecinin sağlıklı bir şekilde işlemesi için Anayasa Mahkemesi’nin iptal kararı gerekçesi doğrultusunda öğretmenleri motive eden bir kariyer sistemi için yasal düzenleme yapılmalıdır.”

ESTÜ Ortak Dersler Bölümü, Öğrencileriyle Birlikte Müzik Ziyafeti Sunuyor

Sıradaki haber:

ESTÜ Ortak Dersler Bölümü, Öğrencileriyle Birlikte Müzik Ziyafeti Sunuyor

Çerezleri, yalnızca veri politikamızdaki hedeflere uygun ve mevzuata uygun bir şekilde kullanmaktayız. Daha fazla bilgi için lütfen veri politikamızı inceleyiniz.